Bij Nano Fysiotherapie werk ik, als eerste fysiotherapeut van Nederland die deze therapie uitvoert, met de apparatuur NanoTech Therapy. Hiermee kan er op celniveau worden gewerkt met uiteenlopende werkzame voedings- en bouwstoffen. Hieronder in het kort de technische uitleg wat deze behandeling precies doet.

Door de vloeistoffen tot nanodeeltjes terug te brengen van 20 tot 200 Nm (nanometer) kan eenvoudig tot diep in de huidlagen doorgedrongen worden en worden deze vloeistoffen door de cellen herkend als lichaamseigen bouwstoffen. Afhankelijk van de toepassing, kunnen de nanodeeltjes tot wel 4 centimeter diep in de huid of het weefsel doordringen, zelfs tot op spierniveau afhankelijk van de omstandigheden bij de toepassing.

Vloeistoffen zoals Hyaluron en zout uit de Dode Zee incl. mineralen en Vitamine C, die noodzakelijk zijn voor herstel, worden pijnloos door de huid getransporteerd. De teruggelopen hoeveelheid eigen lichaamsproductie van Hyaluronzuur kan hierdoor eenvoudig weer tot 100% aangevuld worden waardoor de cellen zichzelf weer volledig kunnen vernieuwen. Het gehele immuunsysteem wordt hiermee direct op een hoger peil gebracht waardoor toekomstige klachten mogelijk zelfs voorkomen kunnen worden. De uitwerking kan symptoom bestrijdend werken of klachten zelfs voor lange tijd weg houden door activering van het metabolisme in de celstructuur.

Op de onderstaande klantgebieden heeft deze therapie een positieve uitwerking

• Migraine (ook chronische)

• Artrose-achtige aandoeningen

• Neuropathie klachten